شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

آب آشامیدنی استان کرمانشاه از منابع آبهای زیرزمینی تامین می‌شود

کرمانشاه از معدود استانهای کشور است که آب آشامیدنی آن از منابع آبهای زیرزمینی تامین می‌شود.

کرمانشاه، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان  ۸۷/۰۵/۰7

آب این مایه حیاتی، چیزی نیست در دنیا که بدون دخالت یا حضور آن چیزی ساخته و یا پدید آمده باشد.

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: " هر چیز را از آب آفریدیم " و نیز طبق باورهای آیینی ایران باستان جهان از چهار عنصر آب ، باد ، خاک و آتش هستی یافته است که " آب " اولین آن می‌باشد.

ایرانیان قدیم در ۱۹اسفند "جشن آب" برپا می‌کردند ،" آناهیتا " فرشته نگهبان آب بود و در این روز در جوی‌ها و آبهای جاری گلاب می‌ریختند و هرگز آب دهان را در آب نمی‌انداختند، خود را در آن شستشو نمی‌دادند بلکه آب را بر خود می‌ریختند.

هنوز هم در میان ایرانیان این باور قدیمی وجود دارد که " آب " را به عنوان دعای روشنایی راه مسافر پشت سر او می‌پاشند.

امروزه " آب " در شعار طرفداران محیط زیست ایران و جهان یکی از سه عنصر اصلی حیات علاوه بر خاک و هواست که بایستی آن را پاس بداریم.

تاریخ مهندسی و تمدن بشر با فعالیتهای آبیاری و ساخت بند و کانال جهت آبیاری زمینها روی دجله و فرات در بین‌النهرین ، نیل در مصر و گاماسیاب در ایران شروع شده است و جهانیان قنات را با " ایران " می‌شناسند.

کرمانشاه از معدود استانهای کشور است که آب آشامیدنی آن از منابع آبهای زیرزمینی تامین می‌شود.

رضایی فر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می گوید: با توجه به خشکسالی که پیش رو داریم کمبود بارندگی سبب شده که منابع آب های سطحی را در شهر کرمانشاه بطور کلی از دست دادیم و هم اکنون اکتفا ما بر منابع زیر زمینی  است‘

بدین جهت بعضا کمبود های در سطح بعضی از شهر های استان از جمله شهر کرمانشاه در مناطق مرتفع و جنوبی شهر که عمدتا با  شش مرحله پمپاژ آب را بدست مردم برسانیم ‘ شاهد هستیم . البته با اقداماتی که شرکت آب و فاضلاب صورت داده است سعی شده کمبود را به حداقل برسانیم .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از محل اعتبارات خشکسالی  و با هماهنگی ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری حفر 15حلقه چاه در دستور کارداریم که تاکنون عملیات حفاری 7 حلقه چاه به اتمام رسیده که دو حلقه آن وارد مدار بهره برداری و 3 حلقه نیز در مرحله پمپاژ می باشد که بزودی به تولید آب شهر کرمانشاه اضافه خواهد شد

وی به شهروندانی که در مناطق از شهر مشکل کمبود آب ندارند توصیه کرد با صرفه جویی در مصرف آب نیاز سایر شهروندان را برطرف کنند

رضایی افزود: در مجموع 98 درصد از جمعیت تحت پوشش در شهر کرمانشاه  از نظر تامین آب شرب مشکل ندارند ‘صرفا 2درصد از مشترکان هستند که بعضا با کمبود و یا افت فشار در بعضی از ساعات شبانه روز با مشکل مواجه هستند ‘که عمده این مشکلات علاوه بر کمبود آب ‘نوسانات برق‘ این مشکل را تشدید می کند ولی ما سعی داریم که با قداماتی که در دستور کار داریم این مشکل را به حداقل برسانیم .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب با بیان این نکته از شهروندان خواست به هر طریق  ممکن در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی اظهار داشت : علاوه بر حفر 7 حلقه چاه آب‘ امکانات و چاه های سایر دستگاه ها خصوصا شهر داری در دستور کار است که با افزودن آب این چاه ها مشکل کم آبی تا حدودی جبران خواهد شد.

وی گفت : در هرحال یکی از برنامه ها و استراتژی شرکت تامین آب سالم و  بهداشتی است که کیفیت آب اولویت اول  وکاری شرکت آب و فاضلاب دراستان است .

رضافی فر گفت: مشارکت مردمی با صرفه جویی 10 درصد مشکل کمبود آب آن دسته از مشترکان که در ساعات شبامنه روز با قطع و یا افت فشار مواجهند برطرف خواهد شد.

                                                

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد