شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

برگزاری دوره توجیهی گروه مروجان مصرف آب در کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه دوره توجیهی یک روزه گروه مروجین مصرف آب با همکاری سازمان دانش آموزی و نواحی سه گانه آموزشی و پرورش استان با حضور معاونت خدمات مشترکین و روابط عمومی در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برگزار شد .

بر پایه این گزارش در این دوره دانش آموزان که بعنوان مروجین مصرف آب فعالیت می نمایند با نحوه فعالیت آموزش همگانی ‘ بازدید از تاسیسات و اماکن اداری و عمومی ‘ آموزش خانواده ‘ مشترکین پر مصرف آشنا شدند .

خاطر نشان می شود این طرح از ابتدای مرداد ماه شروع و تا پایان شهریور بمدت 2 ماه در شهر کرمانشاه  اجرا خواهد شد .

گروه مروجین مرکب از 6 اکیپ 4 نفره مجموعا 24 نفر در 6 منطقه از شهر کرمانشاه فعالیت خواهند نمود .  

                                     

جوشش دوباره چشمه سراب در روستای ورمنجه شهرستان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه این چشمه که در اصطلاح محلی سراب نامیده می شود با ذخیره دهها متر مکعب آب از ماه گذشته خشک شده بود که دیشب دوباره مملو از اب شد.

 به گفته کارشناسان  دلیل جوشش دوباره سراب احتمالا ناشی از زمین لرزه خفیف و تغییر مجاری آبهای زیر زمینی یا آهکی بودن ارتفاعات منطقه است. این سراب 150 هکتار از زمینهای کشاورزی منطقه و بخشی از اب آشامیدنی مردم را تامین میکند. در پی جوشش آب این چشمه اهالی این روستا با ذبح قربانی به در گاه خداوند شکرگزاری کردند.

 

                 

دیدار مشاور وزیر و مسئول فرهنگی وزارت نیرو با مدیران صنعت آب در

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ‘ آقای یزدانپرست مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با مدیران صنعت آب و فاضلاب در استان دیدار نمودند .

در ابتدای این نشست مهندس بهزاد زند معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم و ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های شرکت گفت : حضور مدیران ارشد وزارت نیرو در استان دلگرمی را برای تمام کارکنان در سطوح مختلف دارد .

سپس مهندس پور نصرت مدیر عامل شرکت آ ب و فاضلاب روستایی نیز مطالبی در خصوص انجام فعالیت های آب و فاضلاب در استان ‘ توجه به مسایل فرهنگی و دینی در استانها ‘ جایگاه ویژه دفاتر فرهنگی بیان نمود .

بر پایه این گزارش ‘ حجت الاسلام یزادنپرست مسئول فرهنگی وزارت نیرو طی سخنانی گفت : وزارت نیرو یکی از وزارتخانه های می باشد که بهترین خدمت را به مردم ارائه می کند . این وزارتخانه هم صنعتی است و هم خدماتی .

صنعتی بودن به اینگونه است که در ساخت سدهای بزرگ ‘ نیروگاها فعالیت دارد و خدماتی بودن آن از این جهت است که آب بهترین نعمت خداوندی است و حیات مردم به ان وابسته است را خدمات رسانی می کند در زمینه برق ‘ خدمات فاضلاب از نوع فعالیت وزارت نیرو در بخش خدمات آن می باشد .

مسئول فرهنگی وزارت نیرو اظهار داشت . اهمیت آب در قرآن ‘ احادیث و روایات بسیار واضح و روشن است و ما مسئولین فرهنگی این وظیفه را دادیم بصورت شفاف و با نظر کارشناسی آن را در جامعه ترویج دهیم ‘ صرفه جویی در هر چیزی لازم و ضروری است و نقطه مقابل آن اسراف خلاف شرع و حرام می باشد  ما نباید تصور کنیم چیزی که زیاد داریم در آن زیاد روی کنیم .

یزادنپرست از مسئولین صنعت آب و فاضلاب خواست که با استفاده از ظرفیت های مناسب در استان ‘ از راهنمایی و ارشاد ائمه محترم جمعه و جماعت ‘ مسئولین فرهنگی و تبلیغات اسلامی استفاده شود تا در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب به مردم عزیز استان آگاهی بخشی دهند .

در پایان این دیدار هر یک از مسئولین نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند .