شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

شکوه آب

روابط عمومی آبفای کرمانشاه

پیام نوروزی جناب آقای مهندس نامجو به مناسبت آغاز سال جدید شمسی

بسمه تعالی

فرا رسیدن نوروز زیبا و زندگی بخش ایرانیان که نمادی از انس این مردم با هر آنچه پاکی و تولد دوباره است را بر همه همکاران و تلاش گران صنعت آب و فاضلاب شاد باش می گویم.

همزمانی این جشن فرخنده با آغاز هفته پر خیر و برکت وحدت، نوید بخش سالی پر از مهر و امید است که به نام مبارک آخرین برگزیده بر حق پروردگار بی همتا زینت و شکوه دو چندان یافته است و به لطف و خواست خداوند سرآغاز سالی مملو از شادی و سرور خواهد بود.

این تقارن ارزشمند باعث می شود که با جدیت بیشتری برنامه ها و تلاش های در خور توجهی را که در سال گذشته آغاز شد ادامه یابد و با شعار وحدت و همدلی و با مدد جستن از توان یکا یک متخصصان و صاحب نظران صنعت آب و فاضلاب، مجموعه قدرتمند و رو به رشدی را تشکیل گردد تا در سایه این همدلی توان مضاعفی برای خدمت رسانی به مردم شریف ایران بدست آید

ما تابستان سال 86 را با وجود امکان بروز بحران کم آبی در چندین شهر کشور آغاز کردیم که با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران صنعت، این دوره با کارنامه ای درخشان و بدون بروز مشکلات جدی در حوزه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای هموطنان سپری شد که نشان از وجود نیرو های دلسوز و متخصص در همه سطوح صنعت می باشد که تقدیر از این تلاش ارزشمند را بر خود فرض می دانم.

و به دنبال آن سرمای بی سابقه در طول زمستان باعث یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و کنتور های آب شد که این مشکل نیز با وجود اینکه غافلگیرانه و بدون پیش بینی بود، با همت بلند مجموعه آب و فاضلاب به سرعت مرتفع گردید. این تلاش بزرگ، مهر تأییدی بر توان صنعت بود و جای خرسندی و سپاسگزاری دارد .

بنا بر آنچه در هفتمین همایش مدیران امور شهری و روستایی در دی ماه گذشته مطرح شد، شعار سال صنعت آب و فاضلاب کشور با هم اندیشی سراسری با عنوان « ده،20، سی » انتخاب شد و شایسته است همه کارشناسان و مدیران عزیز برای رسیدن به اهداف این شعار یعنی: ده درصد کاهش در زیان شرکت ها و آب بدون درآمد، 20 درصد افزایش نصب انشعابات فاضلاب و بهره برداری از پساب و سی درصد ارتقاء آموزش و پژوهش نسبت به سال 1386 ، همه همت و توان خود را به کار گیرند.

در پایان یاد و نام همه همکاران عزیزی را که در سال 86 از بین ما رفتند گرامی داشته و سالی پر از شادی و نیکبختی برای کلیه دست اندرکاران آب و فاضلاب و خانواده محترم شان از خداوند متعال خواهانم و امیدوارم بیش از پیش شاهد شکوفایی اندیشه های ناب و توانمندی گام های همکاران در عرصه خدمت رسانی باشیم.

                                                                    

پیام وزیر نیرو به مناسبت نوروز 1387

                                               پیام وزیر نیرو به مناسبت نوروز 1387
بسم ..الرحمن الرحیم
آغاز سال 1387 هجری شمسی را به شما همکاران عزیز مجموعه بزرگ صنعت آب و برق، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم . در آغاز سال که طبیعت، جامعه و خویشتن، رو به زندگی نو دارند، از صمیم دل می خواهیم:
"یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال"
از تلاش، همدلی و همراهی شما همکاران خدوم در تحقق اهداف صنعت آب و برق، در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تشکر و قدردانی می نمایم.
سال 86، سالی سرشار از تلاش و جدیت در عرصه خدمت رسانی در این صنعت بود. خدای سبحان را شاکریم که در سایه الطاف و عنایت او، علیرغم وجود فراز و نشیب های فراوان، مجموعه بزرگ صنعت آب و برق توانست همراه و همگام با دیگر خدمتگزاران صادق و توانمند ایران اسلامی، با ایمان راسخ و تلاش و سعی بی وقفه، گام های بلندی را در عرصه عمران و آبادی و امر خدمت رسانی به ملت سربلند و عزیز ایران بردارد.
با استقرار ساختار جدید وزارت نیرو در سطح ستاد و شرکت ها، فصل نوینی از نحوه انجام وظایف و مسئولیت های این صنعت با تفکیک وظایف حاکمیت از تصدی آغاز شد. استقلال شرکت های توزیع نیروی برق، بسترسازی لازم جهت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در صنعت، توسعه همکاری های بین المللی به ویژه تبادل آب و برق با کشورهای منطقه، تلاش جدی در اجرای دقیق مصوبات سفرهای استانی هیات دولت در این حوزه، ایجاد و تقویت واحد ارتباطات مردمی و پاسخگویی دقیق به شکایات و درخواست های مردم، ارتقای سطح علم و فن آوری در صنعت، جذب نخبگان، ارتقای سطح اطلاع رسانی شفاف به مردم (به ویژه از طریق رسانه ملی) ، برقراری تعامل سازنده با سایر ارگان ها، توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، به علاوه احداث و تکمیل صدها طرح عمرانی در بخش های مختلف سد، نیروگاه، شبکه های انتقال و توزیع نیروی برق، شبکه های آبرسانی شهری و روستایی و تصفیه خانه های مهم و بزرگ، گوشه های از فعالیت های سال 86 است که مرهون تلاش خستگی ناپذیر مدیران و همکاران این صنعت در اقصی نقاط کشور می باشد.
اکنون که در آستانه ورود به سال نو هستیم ضمن توصیه همه همکاران به تقوای الهی، رعایت اخلاق اسلامی و خلوص نیت در راه خدمت رسانی به ملت، از همه شما عزیزان می خواهم با حفظ همدلی و روحیه مشارکت جمعی در اجرای قوانین، مقررات، مصوبات و دستورات، به ویژه موضوعات مرتبط با رفع مشکلات مردمی، جدیت بیشتری انجام دهید و همچنین نسبت به آگاه سازی مردم عزیز از نحوه ارایه خدمات صنعت، اهتمام لازم داشته و تلاش نمائید تا اجرای طرح های مهم با حفظ کیفیت سرعت یابد.
اینجانب بار دیگر، ضمن ارج نهادن به زحمات بی دریغ همه همکاران عزیز در جای جای میهن اسلامی، از درگاه خداوند متعال برای شما و خانواده محترمتان، سالی سرشار از سلامتی و بهروزی در راه خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اهداف رییس جمهور محترم و دولت خدمتگزار، خواستارم.

سید پرویز فتاح
وزیر نیرو

معرفی تصفیــه خانه فاضــلاب شهر اســلام آباد غــرب

معرفی تصفیــه خانه فاضــلاب شهر اســلام آباد غــرب

          

تصفیه خانه فاضلاب اسلام آباد غرب در مسیر جاده اسلام آباد غرب-  اهواز در زمینی به مساحت 63  هکتار احداث شده است شده است0

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه: مـوقـعـیـت و مـبانی طـراحـی تصفیه خانه فاضلاب شهر اسلام آبادغرب دارای2 مدول   -   جمعیت مبنای طرح : 5/137 هزار نفر با میانگین دبی روزانه0 متر مکعب 2780 می باشد

 

کیفیت فاضلاب ورودی : BOD5  300  میلیگرم در لیتر   -     COD   400   میلیگرم در لیتر   

کیفیت فاضلاب خروجی :   BOD5     45   میلیگرم در لیتر  -      COD(۱۳۰)    میلیگرم در لیتر   

 

فـرایـنـد تـصـفـیـه و واحـدهـای تـصـفـیـه خـانـه :

نوع فرایند تصفیه : برکه تـثـبـیـت

واحـدهـای تصفیـه خانه :کنارگذر -  اشغالگیر -  دانه گیر -  پارشال فلوم -  برکه های بی هوازی-  برکه های هوازی اختیاری اولیه و ثانویه -  واحد کلرزنی

کـانـال ورودی بـه اشـغـالـگـیـر :

عرض کانال 8 /0 متر -  ارتفاع اب 56 /0 متر -  متوسط سرعت جریان در کانال 72 /0 متر بر ثانیه -  نوع کانال بتنـی مستطیلی0 

 

کـانـال کـنار گـذر اصـلـی تـصـفـیـه خـانـه :                                                 

کانال کنار گذر اصلی تصفیه خانه با توجه به حداکثر دبی جریان در مرحله اول 52000  متر مکعب بر روز و در مرحله دوم 55432 متر مکعب بر روز دارای این مشخصات  میباشد : عرض کانال 7 /0 متر -  عمق کانال 10/1 متر -  شیب کانال 002/0  -  متوسط سرعت جریان کانال 29/1 متر بر ثانیه-  نـوع کـانـال : بـتـنـی  مـسـتـطـیـلـی 0

آشـغـالـگـیـر مـکـانـیـکـی و دسـتـی :

   فاصله بین میله های اشغالگیر مکانیکی 20 میلیمتر و زاویه قرارگیری نسبت به افق 45 درجه -  فاصله بین میله های اشغالگیر دستی 40 میلی متر و زاویه قرار گیری نسبت به افق 90 درجه 0

 

پـارشـال فـلـوم : برای اندازه گیری دبی فاضلاب این تصفیه خانه از 2 واحد پارشال فلوم (متوسط ) استفاده میشود 0

 

بـرکـه هـای بـی هـوازی :

برکه های بی هوازی جهت تصفیه بیولوژیکی مقدماتی بکار برده میشود0 تعداد برکه ها 4 عدد – زمان ماند هیدرولیکی در برکه

بـیهوازی 6 روز – عمق ابگیر هر برکه 20 /3 متر – ارتفاع ازاد هر برکه 75/0 متر – حجم ابگیر هر برکه 76440 مترمکعب

بـرکـه هـای هـوازی اخـتـیـاری اولـیـه :

تعداد برکه ها 4 عدد -  عمق مفید برکه 65/1 متر ارتفاع ازاد 75 /0 متر -  حجم مفید هر برکه 66761 متر مکعب -  زمان ماند هیدرولیکی 5 روز – برکه ها بصورت مکعب -  زمان ماند هیدرولیکی 5 روز – برکه ها بصورت سری – موازی هستند 0

 

بـرکـه هـای هـوازی اخـتـیـاری ثـانـویـه :

تعداد برکه ها 4 عدد -  عمق مفید هر برکه 2/1 متر – حجم مفید هر برکه 93388 مترمکعب – ارتفاع ازاد 75 /0 متر - زمان ماند هیدرولیکی 8 – 7 روز – برکه ها بصورت سری – موازی هستند

اسـتـخـر کـلـــــرزنـی :

 یکی از عوامل مهم وموثر در واحد کلرزنی زمان تماس در حوضچه تماس کلر میباشد0 تعداد حوضچه ها 2 عدد – ارتفاع هـر

حوضچه 5/2 متر – میزان کلر مورد نیاز 5 میلیگرم در لیتر -  ابعاد هر حوضچه 10 * 20 – جنس حوضچه ها بتنی می باشد.

اسلام آباد غرب: یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه که دومین شهر استان بعد از        شهر کرمانشاه می باشد که فاصله آن تا مرکز استان 50 کیلومتر و در مسیر جاده کربلا قراردارد و دارای 18763مشترک آب می باشد